מעשה במשימת בריאות שהפכה למשימת הפתעה

אסתי חדד Comments Off on מעשה במשימת בריאות שהפכה למשימת הפתעה
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מאת: יעל איבר

ביום חמישי שעבר, (כ"ד בטבת התשע"ב, 19.01.12) סיפרנו למאזינות היקרות, על המשימה האחרונה הפתוחה לקהל המאזינות – משימת הבריאות, זו היתה הזדמנות אחרונה להעפיל אל גמר השפית הבאה שיתקיים בתערוכת בלעבוסטע (י"ט בשבט התשע"ב, 12.02.12).

מתכונים רבים החלו מצטברים לקראת המשימה, המתכונים כללו תמונות וסיפורים, כשכל אחת מנסה לדבר אל ליבנו ולשכנע אותנו שהמתכון שלה הוא זה שיש לבחור בו. כמו למשל הדברים הבאים שהופיעו בצירוף לאחד המתכונים: "את המתכון הזה המצאתי במיוחד לתחרות, הבטטות בהשראת יעל", מזל שאני לא מכריעה איזה מתכון זוכה…

לבסוף השפית מירי זורגר בחרה את שלושת המתמודדות שיעלו לשידור: במקום הראשון דבורי מרטון, אחריה יעל רודל וזילי אמסלם. ואז גילינו איך משימת הבריאות הופכת למשימת הפתעה מושקעת במיוחד. ההפתעה צעדה בשעה 12:05 לאולפני הרדיו. תהילה המפיקה רצה נרגשת, "היא הגיעה לאולפן" אמרה, ומרוב שתהילה התרגשה ואנחנו כבר היינו בפתיחת השידור, לא הצלחתי להבין מה היא סחה. מירי מצדה, ניסתה להסביר לי את שאמרה תהילה, בזמן שבו התנגן הפתיח.

מסתבר שדבורי מרטון המתמודדת שמירי עמדה להכריז בדקות הבאות שהיא הזוכה במשימה השבועית ועולה לחצי הגמר, הגיעה לאולפן!
דבורי הגיעה אלינו מלוד, לא שהייתי מזלזלת בעניין לו היא הייתה מגיעה לאולפן מבני-ברק, אלא שהמחווה להגיע מבלי שנתבקשה ומבלי שידעה שתזכה, ריגשה אותי מאוד.

דבורי הגיעה ועמה מנה של כדורי גבינה על מצע ירקות וקרוטוני בריאות, כשהיא מוגשת בפרזנטציה נאה ומכובדת. ההחלטה של מירי לגבי סדר הזוכות מתוך השלוש נקבעה בטרם הגיעה דבורי לאולפן. הגעתה של דבורי איששה כי הבחירה בה היא הבחירה הנכונה. ריח השום של כדורי הגבינה של דבורי היה משכר ממש, בקושי יכולתי להתרכז בתוכנית. ולכן, במהלך הפרסומות אף טעמנו מהמנה שהגיעה על מצע של ירקות חתוכים, ובסמוך אליהם קרוטונים ביתיים מקמח כוסמין וקוואקר ומתבלים של גבינת שום שמיר. ממש חגיגה לחיך ולעיניים. כמה נפלא זה לשוחח עם המתמודדות פנים אל פנים, ולראות את ההתרגשות שלהן. דבורי סיפרה כי היא נענתה לאתגר שאנחנו בכל שבוע מתחננות שיביאו לנו לטעום את המנות.

בתכנית שוחחנו גם עם יעל רודל ששלחה מתכון לפשטידת הזיתים, כשהחלטתה הבריאותית הייתה השימוש בחמאה שהיא בריאה יותר במרגרינה וכמובן האפייה בתנור. יעל זכתה במקום השני והמכובד. זילי אמסלם המתמודדת השלישית שלחה אלינו את המתכון שלה לאצבעות בטטה בציפוי קריספי אפויות בתנור, צירפה גם תמונה מקסימה של המנה. בשל הרצון להפוך את המתכון לבריא, האצבעות שבדרך כלל זוכות לטיגון עמוק, נאפו בתנור. עוד הוסיפה זילי וכתבה במתכון כי: "אנחנו הפסקנו להשתמש בשירותי המחבת (משתדלים), התנור עושה עבודה יפה! והשמן מרוסס קלות, כך המאכלים לא מכבידים לאחר האכילה". אז יישר כוח זילי (הלוא היא זלפה) על ההחלטה הבריאותית היפה, המתכון של זילי זיכה אותה במקום השלישי בתחרות. זילי היא מאזינה חדשה של התוכנית, רק שבועיים, תושבת הצפון שפתאום פתחה את מקלט הרדיו ושמעה אותנו וציינה כי היא מאוד נהנית מהתכנית.

מירי החליטה על שימוש בקמח כוסמין וזניחת הקמח הלבן, ולכן היא נתנה מתכון של כריך אנטיפסטי, איך מכינים את אותו לחם כוסמין בריא וטעים ואת המתכון המלא למנה זו נתנה מירי בתוכנית "ניחוחות שבת" של יום חמישי.

המשימה השבועית – שישית במספר, הייתה המשימה האחרונה שהייתה פתוחה לקהל המאזינות והמאזינים של רדיו קול-חי. כעת שלבי התחרות נעשים קשים יותר. המתמודדות שכל אחת מהן הגיעה למקום הראשון במשימה השבועית לאורך כל התחרות הן: לאה יודלביץ' ממשימת השבת המשימה הראשונה, עם המתכון לסלט מנצח. אתי שקלים שזכתה במשימה השנייה – המשימה החשובה עם מתכון לשבלולי מאפי גבינות. מלכה חיון הזוכה במשימה השלישית, משימת התבלין החדש עם המתכון שלה לרצועות אבוקדו ופטריות על מצע שמנת. רויטל מלכה שהפתיעה את עצמה ואותנו במשימה הרביעית, משימת ההפתעה, עם מתכון שלה לריבועיות גבינה בטעם כפרי. ויעל שטרית עם סירות תפוחי אדמה במילוי גבינות עם מצוות שבע הברכות במשימה החמישית, משימת המצווה. וכמובן דבורי מרטון שחותמת את רשימת המתמודדות שלנו לעונה זו, במשימת הבריאות, המשימה השישית.

בשלישי הקרוב (ז' בשבט התשע"ב 31.01.12) ובחמישי שסמוך לו (ט' בשבט התשע"ב 01.02.12) בשעה 12:00, תתקיימנה שתי תוכניות חצי הגמר, בכל תוכנית כזו, תתמודדנה שלוש מאזינות על משימה שונה. בכל תוכנית חצי גמר, מתמודדת אחת תבטיח את מקומה בגמר הגדול שייערך בתערוכת בלעבוסטע בתאריך י"ט בשבט התשע"ב, 12.02.12.

המשימה שתהיה בתוכנית חצי הגמר הראשונה ביום שלישי היא "הכנסת אורחים" – בוחרים אורח שאותו רוצים לארח, וחושבים על מנה מיוחדת שאיתה תרצו לארח. כך יש לעשות שימוש בשניים מתוך שלושת המוצרים הבאים: גבינה צהובה תנובה, קוטג' תנובה וחמאה תנובה.
אתי שקלים המתמודדת בתוכנית חצי הגמר הראשונה כבר שמה את עמוד השפית הבאה 5 כעמוד הבית שלה, שם היא מתעדכנת בכל פרטי התחרות ובכל המתכונים.
ארבעת המתמודדות הנותרות, שלא הצליחו להעפיל אל הגמר, תשתתפנה בתוכנית גלגל ההצלה שתשודר בשלישי שלאחר תוכניות חצי הגמר (י"ד בשבט התשע"ב 07.02.12) בשעה 12:00. ומתוכה תוכל מתמודדת אחת נוספת להבטיח את מקומה בגמר הגדול, כמתמודדת השלישית שתעלה לגמר הגדול.



0 תגובות